• 2017-10-24, 11:40
  • 8
Mina tips för perfekta squats

Wow! Vad kul att ni är många som är med i utmaningen! Nu kör vi 100 squats om dagen i 100 dagar! Du kan börja när du vill, du kan även dela om dem under hela dagen, du kan även göra dem på olika sätt.

Jag kommer tipsa er flera gånger i veckan så missa inte kika in här på bloggen. Ni som taggar #squats100dagartoftby på instagram kan vinna fina priser!

En squats är helt enkelt en knäböj där du sätter dig rakt ner som att du sätter dig på en stol.

-Dina knän ska inte gå över foten.

-Överkroppen ska inte ”ramla framåt”, den ska rakt ner,  det gör den ofta i början när du är otränad, successivt kommer du märka att du kommer rakare och rakare.

-Tyngden ska vara på hälarna, inte på tårna.

-Stanna och gå upp igen när ryggen säger stopp.

-Du ska känna det bränner i lår och rumpa, fokusera på dina muskler så hittar du dem lättare.

-Lägg något under hälarna så tippar du inte framåt i början.

Här kör jag och Maggan Squats, två vikter eller en bok funkar bra i början så märker du att ryggen inte faller framåt.

-Dela upp dem i början, gör 10 åt gången om du är otränad. Du som är tränad, lägg till vikter som du håller i.

-Ta en pinne eller kvast, när du går ner i en squats sträcker du armarna rakt upp.

-Bredda dina squats, kör smalare. Lägg till hopp.

Jag kommer visa bilder även på instastory så ha koll där, nu kör vi!

Nu ska även min rumpa upp igen, jag har aldrig varit så stark som efter utmaningen för jag kickade igång min träning på en helt annan nivå. Kombinera er utmaning med annan träning så kommer du få stora resultat. Detta är ett sätt att komma igång på eller ta träningen till en ny nivå.

Heja oss!!

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Mia 4 veckor sen

Känner inget i rumpan däremot framsidan på låren, vad gör jag för fel????? Helt otränad men nu kört 100/dag, stel som en pinne men stretchar ut ordentligt och det börjar kännas bättre 😀men undrar som sagt Vrf jag inte känner ngt av rumpan inte minsta träningsvärk där…
Kan det vara för att den är inbäddad i fett och att det kommer att kännas mer efter ett tag?????
Tack för härligt initiativ👍‼️

Malin 4 veckor sen

Man blir sugen på att träna.. Bra inspo..

katja 4 veckor sen

Tyvärr kan jag inte, reumatisk sjukdom. Varit träningstokig sedan barnsben. Gör andra övningar men blir kanske kortison sprutor i knäna imorn.
Heja er, superbra utmaning!

Mia 4 veckor sen

Nu har jag kört igång med utmaningen på jobbet. 14 st av 17 möjliga hänger på. Inte illa, eller hur? Nu kör vi!

Svar på kommentaren:
Johanna Toftby 4 veckor sen

Men WOW Mia!!

Så kul!!!

heja heja :)

kaffekunnig 4 veckor sen

Tack för bra text! Ska genast börja med detta, trots att jag bara håller på med kaffe haha!

Marie 4 veckor sen

Älskar dina utmaningar, nu ska jag komma i form!

Svar på kommentaren:
Johanna Toftby 4 veckor sen

Vad kul Marie!!

Skriv en ny kommentarSvara på kommentaren

* Obligatorisk

Relaterade inlägg