• 2017-10-23, 09:06
  • 156

Nu kör vi igång en ny utmaning! För exakt fyra år sedan drog jag igång #squats100dagartoftby som blev en succe! Läs gärna om den HÄR.Tusentals körde squats i vardagsrummet, på jobbet, på tåget, på krogen, ja överallt.

100 squats om dagen i 100 dagar!

Det var galet! Tidningarna uppmärksammade det mycket och jag kunde aldrig föreställa mig att vanliga benböj kunde bli så populära.

Nu kör vi igen! Är du med? Säg ja direkt här på bloggen och utmana gärna en kompis!

En annorlunda och rolig utmaning är ett bra sätt att komma igång på. Ni var många som berättade att ni kom igång med er träning på grund av utmaningen, det är ju fantastiskt! 

Jag var i mitt livs form efter den och det ska jag bli igen. Men framförallt älskar jag utmaningar och att få träna tillsammans med er.

Nu kör vi igen! Det blir 100 squats om dagen i 100 dagar från och med nu! 

Vill du hänga med, men läser detta efter måndag 23 oktober kör du bara 100 dagar från det datumet du började. Svårare är det inte.

Eftersom det blev en sådan stor succé sist finns det ingen anledning för mig att köra någon annan utmaning. Det är så enkelt, alla kan göra benböj och man kan utföra det var som helst.

Det enda viktiga är att det är 100 stycken och man kan dela upp dem under dagen. Gör 10 åt gången i början om du är otränad. Sedan ökar du. 

Den som taggar #squats100dagartoftby på instagram kommer även vinna priser som jag tävlar ut under tiden vi kör! 

Kör du benböj kontinuerligt så får du resultat. Ju mer du tränar desto mer vill du träna och detta är ett riktigt bra sätt att komma igång på.

Rumpan ska upp, ryggen ska bli starkare!

Nu kör vi! Dra med dig sambon, kör det tillsammans, kör med barnen. Kör utmaningen på jobbet, man kan ju även köra en rolig tävlingen med kollegorna. Alla som är med kanske kan vara med i en rolig dragning om ett fin pris sista dagen. Alltså dag 100.

På rasten kör ni squats istället för att fika i soffan.

Vill du öka tempot kan du ta till vikter, hopp, utfallssteg och mycket mer. Jag kommer under tiden ge er massa tips på varianter på squats.

Är ni med? Nu kör vi!