• 2018-02-13, 11:53
  • 42

Är ni på Gran Canaria eller ska åka dit? Vi var där två gånger förra året, det var toppen! Inte så lång flygresa, det tar bara runt 6 timmar och ska man vara en vecka är Gran Canaria perfekt. Vi var där på sportlovet och påsk och åker gärna tillbaka.

Vi bodde på den södra sidan, det är mer solsäkert där just den här årstiden. Vi åkte med Tui och bodde i Puerto Rico högt upp på ett berg. Hotellet heter Rio Vistamar och jag kan verkligen rekommendera det. (Nej, detta är inte ett sponsrat inlägg bara för att jag gillar något, vi betalade allt själva)

Hotellet var toppen. Det enda jag skulle kunna klaga på lite, om jag anstränger mig, är kanske att det var en hel del upp och ner i alla trappor.

Nog för att det är bra för motionen, men bo hellre något högre än våning 3 som vi bodde på. Alla våningar är lika högt upp, alla har utsikt. Men frukosten och receptionen är på våning 8 och 9.

Här kommer bilder och några tips. Hotellet hade all inclusive, det var faktiskt allra första gången vi bodde på all inclusive. Jag gillar inte riktigt sådana hotell, men det gick inte att boka något annat på det här hotellet så vi gillade läget.

Men dra mig baklänges! Det var riktigt bra mat. Nu förstår jag vad ni menar ni som bott där och pratat så mycket om deras mat. Hjälp alltså, maten var amazing! Massor av olika rätter, kockar som stod och stekte köttet precis hur vi ville ha det. Fräscht, gott och alldeles för mycket, haha. Desserterna var ingen lek.

Vi valde ändå att äta ute stort sett en gång varje dag för att få lite variation och se lite annat. Ni måste äta på Big Horn i Puerto Rico. Gå upp en trappa vid Harleys, ta vänster. Mysig restaurang med helt fantastiskt kött. Vi var så nöjda!

Jag tycker kvällarna kan vara lite svala så ta med byxor och en kofta.

Vi tog en utflykt till Mogan en dag, vilket litet vackert paradis. Där solade vi hela dagen och gick sedan och strosade i hamnen och tittade på alla fiskar. Vackra blommor överallt.

Hit ska ni åka på en utflykt. Båt eller buss.

I Mogan måste ni äta fisk nere i hamnen. Vi åt en grillad tonfisk, jag älskar tonfisk och den här var så god!

Tips på en annan utflykt, ta taxi eller buss (taxi är billigt) till öken borta vid Maspalomas. Bli inte chockade över nudiststranden som ni går förbi bara.

Det var mäktigt med all sand, vilket landskap! Tjejerna älskade att se detta.

Ta sedan en god lunch efter sol och bad vid strandpromenaden, vi tog egentligen första bästa restaurang, men den var riktigt bra. Man sitter precis vid havet och lyssnar till bruset och tittar på människorna som går förbi medan man njuter av modern club/loungemusik som spelas på restaurangen.

I Maspalomas finns det massor av shopping. Hur mycket som helst!

Två dagar var vi på Anfi del Mar som de flesta som varit på Gran Canaria pratar om. Den kritvita stranden med klart vatten och den vackra ön som är byggt som ett hjärta.

Det var så vackert och härligt! Ni kommer att älska det. Missa inte Club Maroa, där var vi en heldag. Det ligger ute på ön, man går över på den vita bron. Där var vi även när vi var där i påskas.

Man hyr solsängar för omkring tolv euro och har allt där innanför. Trappa ner till havet, fina duschar och lyxig service. Beställ bara dryck vid sängen så kommer de. Detta tycker tjejerna var jättemysigt.

Vi åt även lunch därinne, jag kan rekommendera deras hamburgare som var så bra men även goda sallader.

Solen är stark! Man fattar knappt, men den bränner på ordentligt så ni måste smörja mycket. Vi hade både solskyddsfaktor 20 och 30 som vi smörjade med hela tiden. Åker ni dit den här tiden är man blekare än blekast.

Vi gick powerwalk varje dag och sedan kan man njuta mer av maten. Älskar röra på mig när vi är på semester. Det är också avkoppling tycker jag. Går inte bara ligga på en strand hel dagarna, ge er ut på en runda så får ni ser mer!

Vi åt frukostbuffén uppe på takterassen varje dag istället för nere i restaurangen, där är det mer folk och det är en vacker utsikt uppe på taket. Härligt sitta där och äta en nygjort omelett med kaffet och titta ut över Atlanten.

Vi är så nöjda, vi hade verkligen en underbar veckas semester och har laddat batterierna ordentligt.

Visst är det härligt att resa, jag älskar det! Extra kul att dela med mig av våra upplevelser till er.

Nu laddar jag för alperna, om två veckor åker vi skidor nere i Österrike igen, ser så fram emot det!

• 2015-07-05, 22:02
  • 15

Vilka dagar ute på havet! Svensk sommar när den är som bäst. Var inne på Clarks förra veckan och vill tipsa er om sommarens tunika. Hade den på båten igår och blir glad av den! Leopard och rosa…  HÄR . Det är one size och den här kan verkligen alla ha.

Vi har varit ute på Vinga och haft det så skönt. Vi letar upp en bra plats på en klippa och sedan har vi svårt att slita oss därifrån. Janne kollar för fullt nu på en större båt, kanske någon som har trevlig daycruiser till salu? =)

11705260_10152988436313067_8363340386176034567_n

11667253_10152988439653067_8901324131886786478_n

Sverige

Hoppas få många fina dagar ute på havet i sommar.

11401427_10152989975223067_6880863940924356914_n

Bilden ovan med salladen är från igår när jag och tjejerna var och badade och solade hela dagen. Lite skillnad på mat än den där mackan, haha! Vi hade så mysigt. Låg på solfilten och pratade i timmar. Det bästa som finns när man får umgås med sina stora ungdomar.

11692795_10152992265633067_2202982091579956931_n

Här är från idag, haha! Snacka om båtkaos när vi skulle tanka på Björkö. Varmaste sommardagen och mycket båtar ute på havet. Bensinen var slut och när tankbilen kom var det strul. Till slut fixade det sig.

11705353_10152988436423067_91845891957350995_n

Min hunk <3

11659316_10152988436008067_1381765825215681499_n

Grillade kyckling…

Bästa restaurangen är på en klippa och egen picknick. Jag har massor av tips både på utflyktstips och vad man kan ha med ut. Billiga, smarta tips är roligt att dela med sig av. Jag har varit ensamstående och fått vända på varenda krona när vi separerade och då är det roligt med tips som inte kostar mycket. Det GÅR att semestra utan att det kostar massa pengar. Utflyktsmålen ligger alldeles runt hörnet. Kommer i veckan.

FullSizeRender-7

Missade ni länken har ni den HÄR. (Bra pris)

Det tar på krafterna att vara ute på sjön och en varm runda i morse. Nu sover jag nästan vid datorn. Möte kl 09 i morgon med resebyrån och ska sätta det sista inför tjejresan till Barcelona! Är ni sugna på att hänga på? ;)

KRAM och god natt

Den här gjorde jag igår, så himla god! Grönsakspaj med ädelost och en god sallad till. Smakrik och vegetarisk. Jag lägger i lite bönor i salladen så mättar det ordentligt. Mandelbotten så…

Innehåller annonslänkar Ellos  Nu har jag ätit frukost efter morgonens träningspass. Jag kör en timma förbränning varje morgon före frukost. Älskar den starten och blir pigg och glad efteråt. I kväll blir…

Innehåller annonslänkar Ellos och Clarks  Inte klokt att detta inlägg kommer ut nu, 23.01. Vilken dag. Från början var det meningen det skulle komma ut efter morgonens träningspass men hann inte ens…